Tromjesečni i jednomjesečni programi

METHOD ACTING je tehnika ili način glume u kojom glumac nastoji potaknuti iskrene i emocionalno izražajne izvedbe potpunim uživljavanjem u ulogu lika. To je sustavan pristup istraživanja osobnih emocija i iskustava glumca kao instrumenata i sredstava za pripremu lika. Riječ je o tehnici usmjerenoj na emocije za razliku od klasične glume koja se primarno temelji na akciji.

Method kao glumačku tehniku je u Ameriku donio Lee Strasberg, oslanjajući se na Konstantina Stanislavskog, ali dorađenu novim vježbama. Osim njega, njome su se značajno bavili i Stella Adler i Sanford Meisner, što se razvilo u tri grane ove metode, koje se najčešće primjenjuju u glumačkoj edukaciji. Cilj je svima isti, ali su razlike u načinu pristupa i rada.

Lee Strasberg- polaženje od osobnih iskustava u izgradnji lika.

Stella Adler– korištenje imaginacije i analize.

Sanford Meisner– osnova rada je slušanje i oslanjanje na partnera

Kroz tromjesečni tečaj prolazi se kroz sva tri pristupa toj glumačkoj tehnici. Svaki mjesec posvećen je pojedinom pristupu što polaznicima omogućava upisivanje samo jednog mjeseca (tehnike) ili cijelog tečaja u trajanju od tri mjeseca.

  1. Mjesec: LEE STRASBERG tehnika
  2. Mjesec: STELLA ADLER tehnika
  3. Mjesec: SANFORD MEISNER

TROMJESEČNI METHOD ACTING TEČAJ

12 susreta (1 x tjedno, nedjeljom)- 90 minuta

CIJENE TEČAJA:

Tromjesečni program: 300 €

Jedan mjesec (4 susreta): 110 eura

prijave na: vanda@prozorutv.hr

Lokacija: Studio Ilica, Ilica 61

Početak zimskog ciklusa: studeni/ prosinac 2024. (ili kad se formira grupa s minimalnim brojem polaznika)

Prijave su otvorene

DETALJNJIJE O PROGRAMU:

LEE STRASBERG tehnika

Lee Strasberg je prije svega koristio vježbu relaksacije da bi emotivno tijelo moglo biti aktivno. Koristio je i sense memory vježbe, od kojih su neke od njih; osobni predmet, prostor (neki prostor koji nama nešto emotivno predstavlja), animirani osobni predmet (čovjek ili životinja), overall (sunce, kiša, hladnoća itd.), supstitucija, privatni trenutak, te mnoge druge vježbe. Te vježbe nam kroz osjetila daju iskren, ne odglumljeni odaziv našeg tijela, odnosno ne glumimo, nego stvarno jesmo u određenoj situaciji. On je vjerovao da je to način da glumac bude prisutan u sadašnjem trenutku, a ne u glavi. Jedan primjer kako koristiti neke od ovih vježbi, recimo supstituciju, je da kada igramo scenu sa partnerom, zapravo vidimo nekoga iz svog života tko nam daju iskrenu emotivnu reakciju. U tom trenutku više ne glumimo, nego stvarno osjećamo ono što lik osjeća u sceni prema drugoj osobi.

STELLA ADLER tehnika

Stella Adler je koristila maštu te se oslanjala na analizu i interpretaciju. Jedna od njenih izreki je bila: “Talent lies in the choice”. Vjerovala je da glumci trebaju istražiti svoje likove. Neke od osnovnih vježbi koje je radila su bile; uzeti tekst ili nekakvu priču ili knjigu, ispričati priču na svoj način pred ljudima, što više zastupati to što govorimo, onda uzeti i jednu rečenicu iz teksta te probati naći što bolju motivaciju za lika da baš to u tom trenutku kaže. Analiza scenarija, razumijevanja dubina teksta, što zapravo znači ta priča, što nam govori o ljudskoj prirodi, što lik kojeg igramo ovdje radi i zašto. Cilj je bio stvarno osjetiti motivaciju lika.

SANFORD MEISNER tehnika

Sanford Meisner je kao osnovnu vježbu koristio “Repetition Exercise”. Glumci stanu jedan nasuprot drugog, te primjete nešto na drugoj osobi i to i kažu; “Imaš bijelu majicu”, a druga osoba ponovi, “Imam bijelu majicu”, te sa istom rečenicom nastave ali se moraju stvarno slušati, ne izgovarati riječi sa nekim predumišljajem, nego reagirati na partnera iz impulsa, kao tenis. Kasnije dođe vježba “Kucanja na vrata”, gdje jedan glumac ima radnju, koju stvarno radi, primjerice; pokušava zapamtiti tekst napamet iz knige, a drugi glumac kuca na vrata, onaj koji pokušava zapamtiti tekst mora odgovoriti na kucanje sa jednostavnom rečenicom poput; “Tko je?” Na što glumac koji kuca kaže; “Ja sam”. Rečenice se ponavljaju, ali motivacija mora ostati ista i istinita cijelo vrijeme, nevezano uz ponavljanje jedne jednostavne rečenice. Time je Meisner htio postići ga glumci ne razmišljaju o tekstu, nego da budu u trenutku, u radnji i da slušaju i primaju impulse koje je u nama partner izazvao. Kasnije te vježbe postaju kompleksnije, sa više teksta, ali poanta je uvijek slušati, biti u trenutku, ne glumiti.

Glumci koji su koristili ili koriste Method Acting: Marlon Brando, Ellen Burstyn, Sally Field, Robert DeNiro, Al Pacino, Anne Bancroft, Edward Norton, Dustin Hoffman, Robert Duvall, Jane Fonda, Paul Newman, Joanne Woodward, Allison Janney, Sissy Space

O VODITELJU:

Vibor Kreković je završio glumu u Beogradu, te nakon toga u New Yorku na Lee Strasberg Theatre And Film Institute (Method Acting). Glumio je mnogim domaćim i stranim serijama i filmovima kao i u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu. Redatelj je i scenarist dugometražnog film “Real” u kojem je i glumio. Film dobio je nagradu za najbolji scenarij na međunarodnom festivalu Sendependa. Kao profesionalni glumac sa završenom dodatnom edukacijom na tom području već nekoliko godina vodi glumačke radionice Method Acting tehnika (Strasberg, Adler, Meisner). 2022. godine je pokrenuo i svoje kazalište, Tespian Teatar koje se bavi produkcijom predstava domaćih i stranih autora, kao i autorskih projekata.